Tämä on tarina Jussista ja siitä kuinka myyntiä EI pidä johtaa

Muutamia vuosia sitten tapasin Jussin, joka oli teknologiaa myyvän yrityksen omistaja ja toimitusjohtaja.

Jussin yritys oli alallaan keskikokoinen tekijä ja Jussi halusi kasvattaa yritystään lisää. Keskustelujemme tarkoitus oli miettiä keinoja nostaa yrityksen myyntiä.

Jussin mielestä viisi myyjää ovat laiskoja ja saamattomia. Jussi ihmetteli miksi he eivät ole aktiivisia uusien asiakkaitten hankinnassa. Myyjät saavat sentään provisiota jokaisesta kaupasta, jonka he solmivat. Miksi he eivät halua ansaita enempää?

Viiden myyjän esimies oli titteliltään myyntijohtaja. Kutsun häntä Hannuksi, joka ei ole hänen oikea nimensä kuten Jussikaan ei ole oikea nimi.

Todellisuudessa Hannu ei johtanut myyntiä vaan toimitusjohtaja Jussi, joka piti Hannua hyvänä myyjänä. Hannu oli yrityksen 2. paras myyjä.

Yrityksen paras myyjä oli toimitusjohtaja Jussi itse. Hän kehui kehumasta päästyään omia myyntitaitojaan, aktiivisuuttaan ja myynnin helppoutta. Hän vain soittaa asiakaskaverilleen ja kauppaa tulee. Toimitusjohtaja Jussi oli sankarimyyjä.

 

Lue juttu loppuun … klikkaa linkkiä….

Tämä on tarina Jussista ja siitä kuinka myyntiä ei pidä johtaa

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>